Comunicat de Maulets Reus arran de les càrregues dels Mossos contra pagesos

[Traducción al castellano]

Des de fa anys, polítics locals i polítics autonòmics treballen amb la idea de crear una Guàrdia Urbana i uns Mossos d’Esquadra de proximitat, que treballin, segons diuen ells, al servei de les persones, exemple d’aquesta proximitat, per desgràcia, en som testimonis a Reus des de fa mesos, ja sigui en grans operacions policials contra nouvinguts, reprimint veus dissidents al Ple de l’Ajuntament o estomacant a pagesos en lluita per un treball digne. Davant dels incidents que han tingut lloc avui a Reus, des de Maulets no podem més que parar-nos a analitzar-los i veure que deixen al descobert diverses coses:

– Els Mossos d’Esquadra s’han convertit en un cos al servei del capital, ajudant a aquest a reprimir als treballadors, en aquest cas pagesos, en lluita per poder treballar dignament la terra.

– El Tripartit que actualment governa la Generalitat de Catalunya es fa dir d’esquerres, no obstant, busca boicotejar protestes pacífiques per així poder condemnar i criminalitzar les reivindicacions laborals.

– A més, no entenem com en el context actual de crisi o­n moltes famílies s’estan trobant completament a l’atur i, com és natural, les protestes i revindicacions augmenten, la Conselleria d’Interior es dediqui a carregar contra protestes pacífiques.

Un cop analitzat els fets, des de Maulets volem manifestar la nostra solidaritat amb els pagesos ferits i amb la persona detinguda. Per desgràcia la nostra assemblea, arran dels fets passats al Ple de juliol, sap molt bé que és que agents de l’autoritat agredeixin i imputin a persones que estan realitzant una protesta de forma pacífica. Finalment, i no per això menys important, volem mostrar la nostra solidaritat amb el periodista ferit durant les càrregues i agrair el seu compromís amb la tasca d’informador al negar-se a donar les imatges de la càrrega quan els Mossos d’Esquadra li han exigit.
Maulets Reus
Reus, Països Catalans