[AEP] Comunicat de l’AEP en suport a les ocupacions estudiantils

[Traducción al castellano]

COMUNICAT DE L’AEP-ASSOCIACIÓ D’ESTUDIANTS PROGRESSISTES

DE SUPORT A LES OCUPACIONS ESTUDIANTILS

L’AEP – Associació d’Estudiants Progressistes, en sessió ordinària del seu Consell Nacional, vol fer públiques les següents consideracions:

1)&nbsp &nbsp &nbsp &nbsp &nbsp Reiterem el suport total al moviment estudiantil de base assembleària, en el qual participa activament la nostra militància, en consonància amb el reconeixement que des de l’AEP s’ha fet sempre a les Assemblees d’Estudiants com a òrgans legítims de representació de l’alumnat i base organitzativa del moviment estudiantil;

2)&nbsp &nbsp &nbsp &nbsp &nbsp Volem manifestar el nostre recolzament públic a la política d’ocupacions que s’ha materialitzat durant la darrera setmana a diverses facultats d’universitats catalanes (UB, UAB), felicitant les assemblees pel bon procediment que s’ha seguit a l’hora de dur-les a terme;

3)&nbsp &nbsp &nbsp &nbsp &nbsp Apostem per la continuïtat dels mètodes dialogants emprats en les ocupacions existents i les que haurem d’afrontar la setmana vinent, i per la consolidació de les conquestes assolides pel moviment estudiantil en el decurs d’aquestes;

4)&nbsp &nbsp &nbsp &nbsp &nbsp Ens comprometem a posar a l’abast de les Assemblees d’Estudiants i del moviment estudiantil en general tot l’ajut del sindicat que pugui ésser necessari;

5)&nbsp &nbsp &nbsp &nbsp &nbsp Considerem que la lluita a tots els nivells -aules, carrers, institucions- és indispensable per a fer possible l’acumulació de forces que condicioni l’avenç històric de les opcions de progrés i de transformació social, en la via de construir una universitat pública i popular dins una societat més justa i lliure;

6)&nbsp &nbsp &nbsp &nbsp &nbsp Exigim a l’Administració i a les institucions universitàries que prenguin el compromís d’aturar el procés irreflexiu d’aplicació acrítica de les reformes en els estudis superiors,&nbsp a reflexionar sobre la seva política seguidista i tecnòcrata, i a iniciar un diàleg incloent i participatiu que permeti definir col·lectivament la universitat pública del futur; i

7)&nbsp &nbsp &nbsp &nbsp &nbsp Fem una crida a tot l’alumnat i al conjunt de la comunitat universitària a afegir-se i prendre part de les mobilitzacions i els espais de participació oberts per les Assemblees d’Estudiants, i a manifestar una voluntat ferma i indestructible en defensa de la universitat com a servei públic i universal.

Barcelona, 21 de novembre de 2008

&nbsp AEP – Associació d’Estudiants Progressistes&nbsp