[AEP] Comunicat davant la convocatòria de manifestació de demà 26 de març

[Traducción al castellano]

Davant la convocatòria de manifestació de la Coordinadora d’Assemblees d’Estudiants (CAE) per a demà dijous 26 de març l’AEP-Associació d’Estudiants Progressistes volem fer les següents consideracions:

1) Compartim l’opinió que és indispensable una resposta davant els greus fets ocorreguts al matí i al vespre del dia 18 de març, sobre els quals ja ens hem pronunciat anteriorment en sengles comunicats.

2) Volem reafirmar l’absoluta necessitat que la manifestació sigui pacífica i sense aldarulls de cap tipus. Per a desacreditar la visió del moviment estudiantil com a radical i violent, demanem al conjunt dels i les manifestants que participin de la protesta de forma serena, a cara descoberta i sense objectes a la mà, tret de llibres. En aquest sentit, donem suport a la consigna irònica dels fulletons editats per les assemblees: “Arma’t: porta un llibre”, i compartim la clara intenció d’evitar la criminalització mediàtica i política per a enfortir el missatge de les nostres reivindicacions.

3) D’altra banda, considerem essencial que, des d’una postura que pretén la unitat, es mantingui un absolut respecte a l’autonomia de les assemblees de facultat, i recalquem que és necessari tenir-les en compte de cara a futures convocatòries. Cal potenciar la cerca de dinàmiques pròpies i assumir la divergència de ritmes en el conjunt del moviment assembleari. La Coordinadora d’Assemblees d’Estudiants ha de limitar-se a fer una tasca de coordinació de la feina de base que es realitza a cada centre en el marc de l’assemblea, òrgan sobirà i legítim de representació estudiantil.

4) Finalment, encoratgem les assemblees a seguir amb la feina local i concreta per a transformar la seva realitat immediata. En aquest sentit, tornem a fer una crida al respecte envers la diversitat d’opinions, la pluralitat inherent al moviment assembleari i la voluntat de teixir consensos. La defensa de la universitat pública es pot entendre de moltes maneres i pot tenir realitzacions molt diverses. És justament en aquesta riquesa que rau la seva força.
Contra la criminalització del moviment estudiantil,
en defensa de la Universitat Pública!

Barcelona, 25 de març de 2009

AEP – Associació d’Estudiants Progressistes