(Vídeo) Mireia Boya defenderá la República en la declaración al Supremo español: ‘Iré de cara’

Por Redacción

‘Si entro en la cárcel, no saldré hasta que no tengamos la República’, dice el ex-diputada de la CUP.

El ex-diputada de la CUP Mireia Boya explicó que el miércoles declarará ante el magistrado del Tribunal Supremo español Pablo Llarena. Dijo que irá ‘de cara’ y que no renunciaría ni a una coma ‘del programa electoral con el que se presentaron el 27-S, ni a que el 1-O’ hicimos un referéndum y lo ganamos ‘ . ‘No sirve de nada abjurar de la ideología propia para evitar la cárcel‘, dijo Boya, que considera que toda la causa por la que es investigada por rebelión y sedición se basa en un atestado de la Guardia Civil ‘parcial e interesado , que crea un relato que no se corresponde con la realidad porque no hubo violencia ‘.

En caso de que acabara entrando en prisión, situación que ha considerado la peor posibilidad, dijo: ‘En este caso, no saldré hasta que no tengamos la República.’ Boya ha dicho que ahora tocaba hacerla efectiva.

Teniendo en cuenta esta posibilidad, ha exigido una reacción política que sea una estrategia conjunta y coordinada ‘de los partidos y de todos los independentistas.

En la conferencia de prensa que ha hecho esta tarde en Lleida, no ha concretado si respondería a las preguntas de la fiscalía.

https://www.vilaweb.cat/noticies/mireia-boya-defensara-la-republica-en-la-declaracio-al-suprem-espanyol-anire-de-cara/



Mireia Boya defensarà la República en la declaració al Suprem espanyol: ‘Aniré de cara’

‘Si entro a la presó, no en sortiré fins que no tinguem la República’, diu l’ex-diputada de la CUP

L’ex-diputada de la CUP Mireia Boya ha explicat que dimecres declararia davant el magistrat del Tribunal Suprem espanyol Pablo Llarena. Ha dit que aniria ‘de cara’ i que no renunciaria ni a ‘una coma’ del programa electoral amb què es van presentar el 27-S, ni al fet que l’1-O ‘vam fer un referèndum i el vam guanyar’. ‘No serveix de res abjurar de la ideologia pròpia per evitar la presó’, ha dit Boya, que considera que tota la causa per la qual és investigada per rebel·lió i sedició es basa en un atestat de la Guàrdia Civil ‘parcial i interessat, que crea un relat que no es correspon amb la realitat perquè no hi va haver violència’.

En cas que acabés entrant a presó, situació que ha considerat la pitjor possibilitat, ha dit: ‘En aquest cas, no en sortiré fins que no tinguem la República.’ Boya ha dit que ara tocava fer-la efectiva.

Tenint en compte aquesta possibilitat, ha exigit una reacció política que sigui una ‘estratègia conjunta i coordinada’ dels partits i de tots els independentistes.

En la conferència de premsa que ha fet aquesta tarda a Lleida, no ha concretat si respondria a les preguntes de la fiscalia.

-->
COLABORA CON KAOS